Panoráma Világklub Délvidéki körutazás - Péterváradra érkezünk ... 76.Videó: Hírek, hírvideók, aktuális események, politika, belföld és külföld:Panoráma Világklub Délvidéki körutazás - Péterváradra érkezünk ... 76.
Forrás: Közéleti Gazdasági Krónika, 2017/09/12 15:45

Panoráma Világklub Délvidéki körutazás - Péterváradra érkezünk ... 76.Dr. Tanka László elnök vezetésével a Panoráma Világklub közel félszáz tagja Délvidékre látogatott 2017. szeptember 8, 9 és 10-én: Zenta, Törökbecse, Óbecse, Újvidék, Pétervárad, Völgypart, Tornyos, Csantavér, Szabadka …
Zentán a helyi Világklub elnöke, Recskó Béla festőművész, társelnök Pörneki András és tagjai vártak minket.
Délután érkeztünk Törökbecsére, ahol jobban megismerkedtünk házigazdáinkkal, Link Lajossal és feleségével Krisztinával. Este a Vajdaság finomságait plyeszkavica, csevap, kolbász, stb. kóstolhattuk végig az ismerkedési esten.
Második napon, szeptember 9-én Törökbecse, Óbecse, Újvidék, Pétervárad útvonalat jártuk végig. Törökbecsén megkoszorúztuk a temetőben álló Hungária szobrot, amelyet Törökbecse polgársága emeltetett hálás kegyelettel az 1848-49-es honvédek és nemzetőrök hamvai fölé.
Az Aracsi Pusztatemplom kiemelt eseménye volt a Délvidéki túrának, ahol történelmi megemlékezés keretében megismerkedtünk azzal a helyszínnel, amely a magyarságunk 1000 éves ittlétét képviseli - a templomhoz vezető útra fordulva egy szarvas gyerek futott át előttünk. Mint mondták többen csoda történt, megjelent a csodaszarvas. Lehet, mire felnő, a csodát is megérjük. Szent István királyunk törvénye szerint építették itt az első templomot, amelyet 1031-ben említenek először.
Megkoszorúztuk Leiningen Westerburg Károly aradi vértanú mellszobrát, majd irány Újvidék, ahol megismerkedtünk a város magyar vonatkozású történelmével és kulturális értékeivel.
A Duna hídon átkelve Szerémségbe, Péterváradra jutottunk, ahol sétát tettünk a várban, ami a 18. század első felében Komárom mellett a legnagyobb erődítmény rendszernek számított.
A kirándulást követően került sor a várva várt Világklub-rendezvényre Törökbecsén, amelynek házigazdái az Aracs Polgári Egyesület vezetői: Link Lajos elnök és felesége, Linkné Mayer Krisztina. A programban köszöntők, bemutatkozások, kulturális műsor, a Délvidéken élő magyarság körülményeinek alaposabb megismerése, magyarság-hagyományainak gazdagítása szerepelt.
Harmadik napi program Völgypart, Tornyos, Szabadka. Vasárnap, az adai tanyavilág gyöngyszemét, Völgypartot látogattuk meg. Először az „Összetartozás kopjafánál koszorút helyeztünk el, itt megismerhettük a település életét, törekvéseiket a magyarság értékőrzéséről.
A következő helyszín Tornyos városa, ahol Szabó Magda Népművészeti Tájháza adott otthont a kulturális találkozónak, amelynek házigazdái a Magyar Életfa díjjal kitüntetett tulajdonos és a Tóth Ugyonka Frigyes által vezetett Tornyosi Tambura Zenekar, valamint Sándor Arijen, a Panoráma Világklub helyi vezetője. A jelenlévők bemutatják, hogy miként őrzik az ottani népi világ régi használati tárgyait, értékeit, a hímzés, a szövés, a csuhézás, a babakészítés tudományát az önerőből berendezett Tájházban, lesz népzenei műsor, bemutatkozik az énekegyüttes.
Ellátogatunk Szabadkára is. A központban megnéztük a városházát, a Zsolnay szökőkutakat. Nem csak a szökőkutak, de a városháza bejárata és a sétáló utcán is több ház Zsolnay porcelánnal van fedve.
A Világklub-csoport minden meglátogatott helyszínen a túra résztvevőitől gyűjtött adománnyal járult hozzá az értékőrző munkához.
Készítette: Közéleti Gazdasági Krónika. Szöveg: Szabados Julianna. Megjelenik: Krónika Videómagazin.Az objektív tájékozódás érdekében javasoljuk, hogy a híreknek / eseményeknek több külön forrásnál is nézz utána!

megjelölt videóidA videók előnézeti képének jobb alsó sarkában megjelenő gombbal tudsz videót hozzáadni a listádhoz. Ezek a videók mindaddig látszódni fognak itt jobb oldalt, amíg meg nem nézed őket.
jelenleg nincs videó a listádban